DÜNYAYI ETKİLEYEN ÖNEMLİ AFEETLER VE ALINAN DERSLER 6

Reklam Alanı
Sizler için bir çok arkadaşımızın paylaşımlarını bir araya getirerek İstanbul üniversitesi 
Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi (AUZEF) Acil Yardım ve Afet Yönetimi (AYAY) Bölümü
 için kaynak oluşturdum.Emek harcayıp bunları hazırmama yardımcı olan tüm arkadaşlara
 teşekkür ederim.





Aşağıda sizlere yardımcı olmak için vize ve finallerde çıkmış sorulardan oluşan 10 soru bulunmaktadır.Bu soruların çoğu kontrol edilmiştir.Ancak gözden kaçmış veya yanlış cevaplar olabilir.Lütfen cevapları Pdf lerden kontrol ediniz.Bazı sorularda Ek uyarılar bulunmakta.Unutmayınız ki bu sorular sadece sizleri bilgilendirme ve çalışmaya teşfik etme amaçlı sunulmuştur.

1.    Tsunaminin en çok görüldüğü bölge aşağıdakilerden hangisidir?
A.    Pasifik Okyanusu
B.     Akdeniz
C.     Adriyatik Denizi
D.    Hint Okyanusu
E.     Kocaeli Körfezi

2.     Aşağıdakilerden hangisi volkanik faaliyetlerin avantajlarındandır?
A.    Tsunami
B.     Turizm
C.     Heyelan
D.    Deprem
E.     Sel

3.     Türkiye’deki aktif volkan durumu ile ilgili aşağıdakilerden hangisi söylenebilir?
A.    Tendürek ve Nemrut aktif volkan sınıfı içinde yer almaktadır
B.     Cilo Dağları aktif volkan sınıfı içinde yer almaktadır
C.     Aktif volkan yoktur; sönmüş volkan vardır
D.    Toros Dağları aktif volkan sınıfı içinde yer almaktadır
E.     Kaçkar Dağları aktif volkan sınıfı içinde yer almaktadır

4.     Aşağıdakilerden hangisi tsunamiye neden olmaz?
A.    Denizlerde meydana gelen heyelanlar
B.     Volkanik patlamalar
C.     Karalarda meydana gelen ve denize dökülen büyük heyelanlar
D.    Dalma batma zonlarındaki depremler
E.     Karalar üzerinde meydana gelen depremler

5.     Japonya’da 1923 yılına Honşu adasında meydana gelen ve 100 bin kişinin ölmesine neden olan Kanto depreminden nasıl bir ders çıkarıldı?
A.    Depremlere karşı büyük bir seferberlik başladı. Japonların depremle gerçek anlamda mücadeleye başlaması depremden sonra oldu
B.     Japonlar, depremi önlemek için tapınaklar yapmaya başladı
C.     Bir ders çıkarılmadı. Depremlere karşı bir çalışma başlatılmadı
D.    Japonlar adayı boşalttılar
E.     Diğer kentlerde olan depremlere müdahale için çalışmalar başladı

6.     Meteorlar hakkında aşağıda verilen bilgilerden hangisi doğrudur?
A.    Meteorların tümü atmosferlerden geçerken yanarlar
B.     Çapı büyük meteorların çarpması çok büyük afetlere yol açabilir
C.     Meteorlar afetlere yol açmazlar
D.    Meteorlar Dünya’ya çarpmazlar
E.     Meteorlar sadece okyanusa düşerler

7.     Güneş patlamaları sonucu dünyada görülen ultraviyole radyasyonun zararları aşağıdakilerden hangisinde verilmiştir?
A.    Tarım ürünlerinin aşırı büyümesi
B.     Cilt kanseri, göz hastalıkları ve iskelet yapısının zayıflaması
C.     Bulaşıcı hastalıklar
D.    Saçların dökülmesi
E.     Huzursuzluk

8.     Japonya depreminden sonra Fukuşima reaktöründe meydana gelen sızıntıdan nasıl bir ders çıkarılmıştır?
A.    Japonya durumu dünya kamuoyundan saklanmıştır
B.     Olay dikkate alınmadığı için büyümüştür
C.     Teknoloji ne kadar güçlü olursa olsun planlamadaki küçük bir eksikliği bile nelere mal olacağı net olarak ortaya çıkmıştır
D.    Japonlar olayı çok ciddiye almamışlardır
E.     Ders çıkarmaya gerek yoktur. Bu kadar büyük bir depremde bu tür olayların olması kaçınılmazdır

9.     Doğa kaynaklı olayların büyük can ve mal kayıplarına neden olarak afete dönüşmesinin ana nedeni aşağıdakilerden hangisidir?
A.    Arama kurtarma çalışmalarının yeterli olmaması
B.     Afet riski olan yerlerin yerleşime açılması
C.     Sağlık Hizmetlerinin aksaması
D.    Afetlerin sayısının artması
E.     İnsan nüfusunun artması

10.     Bir volkanın püskürüp püskürmeyeceğinin daha önceden hesaplanabilmesi ile ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi söylenebilir?
A.    Bir aylık yanılmayla hesaplanabilir
B.     Hesaplanamaz
C.     Bir hafta yanılmayla hesaplanabilir
D.    Yaklaşık olarak hesaplanabilir
E.     Günü gününe hesaplanabilir 

Paylaş

Benzer Yazılar

Sonraki Yazı
« Prev Post
Önceki Yazı
Next Post »

Lütfen görüşlerinizi Bizimle paylaşın